2016. június 12., vasárnap

Ki itt a legnagyobb? [R3]

   Következő nap, reggel Chris kopogtatott az ajtón. Lily már felöltözve várta, hogy jöjjön, és amikor kinyitotta Chrisnek az ajtót, már el is indultak. Csak az anyukája nem hagyta ilyen hamar elmenni.
  - Lily! Nem muszáj máris menni, egy kicsit még ehetnél!
  - Anya, mondtam, hogy nem vagyok éhes! - mondta az ajtóban toporgó Lily.
  - Jó, de legalább vinnél magaddal még valamit!
  - Nem kell, anya!
  - Jó, értem, nincs rám szükség. Menjetek csak.
  - Köszi. - mosolygott Lily.
  - Óvatosan! Semmi homok a városban, értetted?
  - Igen. Érthető.
   Mikor a zsákutcába értek Chris megszólal.
  - Próbáld meg kinyitni az ajtót.
  - De ... én azt nem tudom.
  - Dehogynem! Csak az erődet kell használnod! Úgy ahogy én csináltam tegnap, emlékszel?
  - Igen. Jó, megpróbálom. - és Lily a kezét a falra tette. Arra koncentrált, hogy ugyan úgy csinálja mint Chris. És szépen lassan fekete homok úszott ki a tenyere alól, ami utána felvette az ajtó alakját. Ekkor az ajtó kinyílt.
  - Na, megy ez neked! - mondta Chris, és beljebb lépett. Lily csodálkozott, hogy ment neki. Aztán ő is belépett.
  - Lám, lám! Valami olyan nyitotta az ajtót, ami még eddig soha! - állt fel az asztaltól egy nagyon magas, vöröses hajú, kék szemű férfi, mint valami igazgató - Chris megtalálta a legerősebbet mind közül. Legalábbis, feltételezem.
  - Lily Evans vagyok ...
  - Tudom, kedves, tudom. Tudunk rólad szinte mindent. 14 éves vagy, homok átkú, az iker testvéreddel és az anyáddal élsz Riverside-on, apád elmenekült a házatokból mert véletlen neki adtad az erődet, és most egy háborút forral az eredeti átkozottak ellen. Sajnos muszáj hogy tudjunk rólad mindent, de legalább a mesélést megúsztad, nem igaz?
  - De. - mondta halkan, és a férfi hátra tette kezeit.
  - Gondolom, most hülyének nézel, de akkor én is el mondom ki vagyok. Darren vagyok, 34 éves, és én alapítottam ezt a titkos búvóhelyet az itteni átkozottaknak. Füstátkú vagyok, csak úgy mint Ben. Ugyan ott voltunk, amikor a sugárral szembe találkoztunk. A ház lángolt, és mi tele szívtuk magunkat füsttel. Chris elesett és a tűzben égett. Ekkor mind megmenekültünk. És te hogy kerültél a tengerpartra?
  - Hát ... látom tényleg mindent tudtok. Családi veszekedés volt, és én el futottam otthonról. Hirtelen nagy vihar lett, és én kicsi voltam, és elestem a nagy szélben. A számba, orromba, még a fülembe is homok került. Épp a megfulladás szélén álltam, amikor a sugár megtalált engem. És innen gondolom sejtitek.
  - Igen. Nem tudom, tudod e, hogy valószínűleg te vagy a legfiatalabb, és a legerősebb az összes átkozott közül. De szeretnék ebben biztos lenni. Gond lenne neked, ha tesztelnénk mekkora valójában az erőd? - ekkor Lily körülnézett. Az asztalnál ült az összes átkozott, és a választ várva figyelték őt.
  - Nem. Nem lenne az.
  - Remek! Na, úgy érzem indulhatunk is. - Lily Chrisre nézett. Chris megvárta amíg a többiek elindulnak Darren után.
  - Most meg hova mennek? - kérdezte Lily Christől.
  - A gyakorló terembe.
  - Itt olyan is van?
  - Nem pont itt, hanem szemben az épülettel. Átmegyünk az utcán. Azaz az utca alatt.
  - Ne már! - csodálkozott Lily.
  - Király, mi? - nevetett Chris.
   A ház végén volt egy szoba, ami tele volt szellőzőkkel, és fölé voltak írva helyek.
  - Hát - mondta Darren - Itt vannak az utak. Csak meg kell keresni azt hogy - pásztázott a szellőzők között - Gyár épület! - mutatott rá az egyik szellőzőre - Menjünk. - és ekkor egymás után bement mindenki, Ben mint valami füst felhő, Bonie oda vissza pattogó villámként cikázott.
  - Nagyszerű - mormogott Nate - Ezt az egyet utálom.
  - Miért? - kérdezte Lily.
  - Mert egy füst felhő kényelmesen elsuhog. Én csak úgy tudok itt menni, mint egy elefánt a porcelán boltban.
  - Én még ki sem próbáltam, szóval ...
  - Had lássam hogy mennél! Kíváncsi vagyok! - mosolygott Nate.
  - Hát jó. - Lily csak koncentrált, aztán egyszer csak szétporladt, és a földön egy kupac fekete homokként lehetett látni. Felfutott a falon, és szinte befolyt a szellőzőbe.
  - Szép!
   Így átmentek a Gyár épületbe, ami teljesen üres volt, senki nem használta már évek óta. De gyakorló helynek tökéletesen nagy volt.
  - Szóval! Több lépése van a tesztnek. Az első: Készítünk célokat, füstből, tűzből, vízből és kőből. Az a lényeg, hogy lássuk, hány lövéssel tudod őket megsemmisíteni. Első a füst. - erre Darren egy füstgolyót csinált. Lily a kezét a füst golyó Felé emelte, és egyet rálőtt. A füst golyó azonnal megszűnt. - Nem rossz. Most jön a víz. Shane! - erre Shane előlépdelt, és koncentrált, hogy egy vízgolyót alkosson - Te aztán kijöttél a gyakorlatból! - Amikor készen állt, Lily ugyan azt tette, és egy lövéssel sikerült neki - Na, most jön a bukta. A tűzgolyót nehéz kiiktatni egy lövéssel. Ha ez lenne a célod, azt tanácsolom, hogy egy kicsit nagyobbal lődd meg, és akkor talán menni, fog, de ehhez is nagynak kell lennie az - eközben Lily  "eloltotta" a tüzet - erődnek. - mindenki elámult a látottakon - Na! Az utolsó a kő. Nate!
  - Azonnal! - és egy szikla darabot csinált. Lily ehhez össze tette a kezeit, és lassan széthúzta. Ezzel egy nagy homok labdát csinált. Felemelte, és mintha kidobózott volna, a sziklára dobta. A szikla kis darabokra esett szét. Mindenki kezeit a szeme elé tette a szétrepülő szikladarabok miatt. - Ezt hogyan ... - mondta tátott szájjal Nate.
  - Ez eddig hibátlan. Jön a második lépés: menekülés. Ha valaki kerget téged, arra törekedj, hogy a személy mögé kerülj. Ehhez először Amandát kérném segítségül. Ő tűzátkú, és nagyon fürge, szóval csak figyelj.
   Lily és Amanda közel álltak egymáshoz. Mikor elindult az egész Lily először csak futott, és amikor Amanda elég közel volt, egyszer csak eltűnt. Mintha kétfelé szakadt volna, és a szél elfújta volna. Amanda összezavarodott, és körbe nézett, hogy hol lehet. Ekkor Lily mögötte visszaváltozott, és megkötözte.
  - Tökéletes. Na most egy olyanra váltunk, ami jobban hasonlít rád. A füst hasonló trükköket tud használni mint te. Ben, akarod, vagy én menjek?
  - Tiéd a pálya. - nevetett Ben.
  - Rendben. Bonie, te indítasz.
   Ekkor Lily ugyan azt csinálta mint előbb. Darren mögötte füstként száguldott. Mikor már majdnem elkapta Lilyt, ő keresztül ment rajta. Ekkor Darren visszaváltozott, és letérdelt a földre.
  - Jézusom! Én ... nem így gondoltam! - mondta ijedten Lily. Mindenki Darren felé ment.
  - Nyugi, jól vagyok, semmi bajom! - mentegetőzött Darren.
  - Biztos? Sajnálom, nem volt szándékos ...
  - Tényleg nincs bajom, csak ... én ilyet még nem láttam. - erre a válaszra Lily csodálkozva nézett Darrenre - Te aztán sokat gyakorolhattál.
  -  Hát, minden nap ...
  - Szerintem nem is kell tovább firtatni a második lépést. - állt fel - Térjünk át a harmadikra. - nevetett.
  - Rendben. - közben Darren visszavette a tipikus beállását.
  - A harmadik: lopakodás. A lényege, hogy a bizonyos ember ne vegye észre hol vagy, és eközben ejtsd csapdába.
  - Értem.
  - Mondjuk ... Fidel! - erre előlépett egy alacsony, barna hajú, barna szemű fiú - Fidel vízátkú, és jók a reflexei. Na, megfelel?
  - Persze. - nevetett Lily.
   Fidel becsukta a szemét pár másodpercre, amíg Lily elbújt. Fidel forgolódott körbe-körbe, közben Lily homokként a földön lopakodott. Szépen lassan közeledett Fidelhez, és amikor már elég közel volt, a lábait és a kezeit összekötötte.
  - Nagyon jó. Negyedik lépés: reflex. Mi elbújunk, és lövünk rád. Neked meg kell magadat védeni a csapások ellen.
   Lily megvárta amíg mindenki elrejtőzött, majd várta a lövéseket. Egyszer csak azt látta, hogy egy tűzgolyó repül felé. Az alkarját előre tartotta, és egy pajzsot alkotott elé. Egy vizlövésre rálőtt, a füst meg körbe vette őt, és ehhez homokká vált, és arrébb ment, mintha a szél fújta volna el. Egy nagy szikladarabot látott közeledni, így egy gömb alakú pajzsot csinált maga köré. A kő darabok ismét szétrepültek.
  - Azt hiszem meglennénk a négyes lépéssel is. Most jön az utolsó. Egy saját trükk. A legjobbat mutasd be. A bemutatottak alapján nem lehet rossz. - mosolygott Darren.
  - Hát jó, lenne egy, amit a testvéremmel találtunk ki. - Lily hátrébb lépett, aztán el kezdett futni. Futás közben ugrott egyet, és ekkor homokká vált. A homok repült egy ideig, utána átalakult egy négy lábú, denevér szárnyas sárkánnyá, aminek sárgán világított a szeme. Mindenki tátott szájjal nézte, hogy mit csinál Lily. Két lábra állt, és széttárta szárnyait. Felugrott, és el kezdett repülni. Egy kört repült, majd leszállt a többiek előtt. Végigtekintett a tátott szájú átkozottakon. Ez után visszaváltozott. - Mi van?
  - Hogy mi van? - nézte Nate Lilyt nagy szemekkel - Az, hogy ilyet még soha, senki nem látott!
  - Szerintem mindenki úgy véli, hogy hiba nélkül átmentél a teszten. - mondta Darren - Számítunk rád később!
  - Köszönöm. - mondta Lily szerényen.
  - Nekem most mennem kell, de ti nyugodtan maradjatok ünnepelni. - mondta, és nyugodtan elindult a szellőző felé.
  - Jééééééééééj! - kiáltott Chris - Bennt vagy Lily!
  - Hol? - kérdezte vissza Lily nevetve.
  - A csapatunkban! Jajj, ne mond, hogy nem akarod!
  - De, akarom.
  - Na, ez a beszéd, be is mutatom a többi embert! Ma már megismerhetted Amandát. Tűzátkú mint én. Sajna. - erre Amanda kinyújtotta a nyelvét - Még Fidellel találkoztál, és gondolom tudod, hogy vízátkú. Itt van Jan, villámátkú. Dana kőátkú. Ray tűzátkú, és Helen vízátkú. Így meg van mindenki.
   Visszamentek a házhoz, és beszélgettek a nagy asztalnál.
  - Szóval egy teljesen más kontinensről jönnek. - magyarázta Dana - Hihetetlen! Apád eddig el tudott menni?
  - Ezek szerint. Én sem gondoltam volna. - válaszolta Lily.
  - Gondoltál már az ide költözésre?
  - Hát, még nem nagyon ... Nem tudom, hogy elhozzam-e ide a tesómat és az anyukámat ...
  - Örökre nem kell itt maradnod, de ha részt veszel a háborúban, akkor pár napra muszáj lesz.
  - Ja ... Majd lesz ami lesz. És a távoliak mikor támadnak?
  - Nem tudjuk pontosan. Valószínűleg jövő héten valamikor.
  - Ezt honnan lehet tudni?
  - Amikor nemrég megtámadtak minket, az egyik olyasmit mondott, hogy jövő héten mind meghaltok.
  - És ti nem féltek?
  - Nem nagyon. Hiába vannak sokan, mi itt mind ... mesterek vagyunk. - nevetett Dana - Nem lesz nehéz ügy.
  - És ti meg ölitek őket?
  - A nagyon gyengéket nem, de a vezéreket muszáj. A gyengéket csak azért tartjuk életben, hogy az emberek szemében mi legyünk a jók. De alapból nekünk az a szabályunk, hogy vedd el annak az életét, aki elvenné a tiédet. Persze ez csak két átkozott között igaz. Egy átlagos ember nem tudna minket megölni.
  - Értem. És hogyan sikerült annyi embernek odaadni az erejüket?
  - Gondolom, ahogy te adtad apádnak.
  - Ezt meg kockáztatták?
  - Akár. Az ottani átkozottak bármire képesek.
   Később Lily Bennel beszélgetett.
  - Szóval neked milyen tüneteid vannak teliholdkor? - kérdezte Ben. Lily nagy szemekkel nézett Benre, próbálta megérteni azt amit kérdezett.
  - Attól tartok nem értem. - nevetett szerényen Lily.
  - Neked nem szoktak teliholdkor, este ilyen ... erővel kapcsolatos tüneteid lenni?
  - Hát néha esténként szokott, csak nem tudtam, hogy az teliholdkor van.
  - Én olyankor füstöt lélegzek ki.
  - Erre nem gondoltam volna.
  - De ez szinte mindenkinél máshogy van. Köztünk három vízátkú van, és náluk sem ugyan olyan. Shanenek nagyon sokat kell innia. Olyankor meg tud inni egy este 5-6 liter vizet. Fidel 5-6 liter vizet köp ki. De szerencsétlennek nem ám egybe az összeset. Kis részenként. Helen arra szokott felébredni, hogy az ágya teljesen vizes.
  - Az durva! És a többiek?
  - Chris szó szerint lángra lobban. Ő azokon az estéken nem is alszik.
  -  És mit csinál, hogy ne égessen el mindent maga körül?
  - Van egy szoba, amit ezekre csináltunk. Kicsit úgy néz ki, mint egy cella, vagy egy dili szoba. - nevetett Ben.
  - És például Nate?
  - Kővé dermed. Vagyis nem mint a mesékben, de nem tud megmozdulni. És olyan szilárd lesz, mint a kő.
  - És Dana? Ő is kőátkú, nem?
  - De. Ő neki telihold előtt hányingere van. És este kőhányó lesz. Ennek nevezzük. Amandát meg sárkánynak.
  - Mert ő meg tűzhányó, vagy mi? - nevetett Lily.
  - Igen, pontosan. - e hallatán Lily Benre nézett.
  - Én ezt csak viccből mondtam.
  - Tudom. - röhögött Ben - Csak közben igaz.
  - Ne már! - csodálkozott Lily.
  - De de! Egy szobába vannak összezárva Chrissel, és akkor veszekednek a legtöbbet. Még e miatt sem lehet akkor aludni. Nem mintha tudna is valaki ilyenkor ...
  - És Darren?
  - Ő velem ellentétes. Ő neki füstöt kell szívnia, vagy úgy érzi, hogy megfullad. Ezért ő együtt szokott lenni Chrissel és Amandával. Mint én. Ja, és Raynek meg tűzbe kell feküdnie. Szóval segítjük egymást ilyenkor.
  - És a villámátkúak?
  - Bonie amihez hozzáér, azt megrázza. Jannel egy külön szobájuk van. Ha Jan hozzáért valamihez, az meg őt rázza meg. Nem tudjuk miért van ez.
  - Akkor a meteornak köze van a holdhoz.
  - Biztos! Már csak te vagy, neked nem tudom a tüneteidet.
  - Én teleköpök egy óriás vödröt fekete homokkal. Én sem alszok azokon az estéken.
   Lily hamarosan hazament, és elmesélte mind azt ami történt. Testvérének nagyon tetszett, anyja örült, hogy új barátokra lelt, és őt nem érdekelte, hogy ők a város kitagadottai voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése